7. - 10. Klasse

Trin 5: Del lokalt


Du og dine elever skal nu ud og præsentere deres drømmeværker i jeres nærområde.

Her kan et samarbejde med kulturinstitutioner, sportshaller, skoler, institutioner på tværs af generationer f.eks. børnehaver, plejehjem eller biblioteker være oplagte muligheder. Kun fantasien sætter grænser for, hvor I kan præsentere elevernes drømme. Måske skal værkerne ud ved busstoppesteder eller motorvejsbroen?

Få dine elever inddraget i handlingen, så de får indflydelse på hvor, hvornår, hvad og hvem. Lad eleverne kontakte samarbejdspartnere og afviklingssteder, undersøge muligheder og vokse med opgaven.

Det er bl.a. i denne del af forløbet, at dine elever får en forståelse for, hvad det vil sige at handle aktivt på noget, man gerne vil opnå.

En måde at gribe planlægningen an på kunne være at skabe en fælles ToDo-liste på klassen over, hvilke gøremål, der skal klares for at kunne gennemføre den konkrete udstilling, koncert, event eller lignende i jeres nærmiljø. Sæt dine elever til at hjælpe med de opgaver, som du vurderer, at de har kompetencer til.

Forslag til ToDo >

Eksempel på forløb >

I processen kan der komme afslag fra potentielle samarbejdspartnere, og der kan være andre små bump på vejen. Giv eleverne motivation til at fortsætte, også selvom I må justere jeres planer for til sidst at komme i mål.

To Top