0. - 3. Klasse

Trin 5: Del lokalt


Du og dine elever skal nu ud og præsentere deres drømmeværker i jeres nærområde.

Her kan et samarbejde med kulturinstitutioner, sportshaller, skoler, institutioner på tværs af generationer f.eks. børnehaver, vuggestuer, plejehjem eller biblioteker være oplagte muligheder. Kun fantasien sætter grænser for, hvor I kan præsentere elevernes drømme.

Få dine elever inddraget i handlingen, så de får indflydelse på hvor, hvornår, hvad og hvem. Lad eleverne kontakte samarbejdspartnere og afviklingssteder, og lad dem undersøge muligheder, så de på den måde vokser med opgaven.

Det er bl.a. i denne del af forløbet, at dine elever får en forståelse for, hvad det vil sige at handle aktivt på noget, man gerne vil opnå.

En måde at gribe planlægningen an på kunne være at skabe en fælles ToDo-liste på klassen over hvilke gøremål, der skal klares for at kunne gennemføre den konkrete udstilling, koncert, event eller lignende i jeres nærmiljø. Derefter sætter du dine elever til at hjælpe med de opgaver, som du vurderer, at de har kompetencer til.

Forslag til ToDo >

Eksempel på forløb >

I processen kan der komme afslag fra potentielle samarbejdspartnere, eller der kan være andre små bump på vejen - det skal I endelig ikke lade jer stoppe af.

To Top